juste ska berätta nått annat kul med!

i onsdags när jag va i stallet så red jag först lille puh. som va super pigg och de gör ju matte jätte glad! Men efter den mysiga turen i skogen så red jag ut på Pistage (Tage) en sväng för han hade stått sen söndan. Han va jätte pigg. han är ett Halvblod på runt 170cm och är en gammal herre på 23år. Hur som helst va han så pigg så det va bara sätta sig i hagen och nöta dressyr för att överhuvudtaget få någon kontroll. Han gick sådär tyckte jag, tyngde lite och ville gärna rusa på. Hur som helst helt oväntat kom hans matte och mamma ner i hagen, hon hade inte sett mig rida honom förut. och hon vart jätte glad! Hon tyckte han gick jätte fint så hon tyckte tilloch med att vi skulle tävla några lättare dressyrklasser som L.B1 och L.A1. Så ivår ska jag jalla fall börja med L.B1 om jag har tid. Ska bli riktigt kul att tävla dressyr på stor häst. Dock är jag en hoppryttare med dressyr sits som dom flesta tränare beskrivit mig. Men det är meningen att min D-ponny och jag ska rida fälttävlan med dom stora hästarna ivår. Med en jäkla massa träning då hon är svår riden, ska försöka hitta nån bestämd tjej som vill tävla henne i hoppning med några gånger. Mycket med hästar här känner jag. och mycket text...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0